Olen aina yrittänyt pitää tätä päivää omana onnenpäivänäni, olenhan itsekin 13. päivän lapsia. Syntyessäni oli kuitenkin maanantai. Toistaiseksi olen onnistunut positiivisessa ajattelussani, kun mitään pahaa ole tapahtunut kyseisinä päivinä. Tämänkin päivän saldo on jo positiivinen: aurinko paistoi tänään hetken. Ja on viikonloppu edessä. Pimu ja Poitsu ovat meillä tämän viikonlopun (tosin se tietää vilskettä ja vipinää, mutta se on eri asia se). Tänään on palkkapäivä. Ja poikkesin töistä tullessani shoppailemassa.

Mulla on nyt sukkablokki, vai mikähän tämän kaupallisen tuotoksen markkinointinimitys mahtaa olla. Punasen blogista aikoja sitten vinkin bonganneena kävin ostamassa 37-kokoisen teknisen vehkeen Dilan kirppikseltä. Hinta 3e, ei paha. Samalla poikkesin loppuunmyyntiä pitävässä Luovuuden Puodissa, jossa nämä alennetut Regian Softy Colorit ujostellen halusivat muuttaa meille kotiin. Enempää ei keriä ollut, onneksi, ihanan pehmeää lankaa ja minulle uusi tuttavuus. Näistä voisi tulla vaikkapa Jaywalkerit (Ravelry-ohje) itselleni. Huomaatteko: en ostanut lankaa pelkästään hiirten ruuaksi, vaan heti näihinkin on TheSunnitelma.

Pikku-Tiinan kummituslangat tulivat tänään postissa. Otin varaslähdön suunnittelu-urakkaan nähtyäni hänen blogissaan langan, joka pitäisi saada kesytettyä: Novitan Brillan. Saman tien syttyi idealamppu, ja hulluuspuuskassa lupauduin tuhoamaan Tiinan koko 300g:n satsin...

Pieni tuska on mielessä: poncho on odotellut jo viikon  viimeisiä 10 kerrostaan, samaan värimaailmaan haluan saman tien Firestarterit, Poitsulle on kesken sukat ja laskettelukauluri, ja mua vaan houkuttelee kimppuunsa KPTYH (Kevätpäiväntasausyllätyshuivi). Viidennen vihjeen loppupuolella olen, välillä tekele oli jäähyllä.

Juu, mutta kohtalon ivaa, ehkä merkki perjantaista 13. pv: oletteko nähnyt tänään tulleen Aku Ankan kantta (tuli ainakin meille tänään)?

Voi argh, yäks, kääk ja jotain muuta akuankkamanailua.