On vähän sellainen horrosolotila; kuvittelisin, että karhuilla on just ennen talviunille vaipumistaan tällainen olo, tokkurainen, sumea, aikaansaamaton. Taitaa olla syysväsymystä, muutaman päivän ajaksi mielialaa nostanut lumikin suli nopsaan pois ja nyt taas saa keksiä netistä muuta seurattavaa kuin kaupungin reaaliaikainen latukartta. Niin, ja sekin vähäinen pohjustus mikä maastoon oli ehditty tehdä, jäi vielä korkkaamatta minun osaltani.

Niin ja ahistaa. Pöytäkone irtisanoi itsensä. Tärkein hukkaan mennyt omaisuuteni oli lankataulukkoni! Mitä - mikä varmuuskopio? Jotain syötävää? Mites mä voin blogatakaan, kun ei langankulutustakaan voi saattaa oikeasti ajantasalle. Läppäri on hidas ja hermoja syövä korvike, mutta koetetaan nyt...

Käsitöitä tuherretaan hitaasti, mutta epävarmasti. Onneksi sentään Pikkupuffan mediaseksikäs villahaalari sai lopulta loppusilauksen. Miten voi vetoketjun ompeluprojekti kestää 2vk?!

Täs mä niinku oon afterski-asennossa, koska täähän on mun lasketteluhaalari. Tai siis laskettelureissujen välihaalari. Jos niinku tänä talvena Messilään äipän kans päästään.

Kyl mä sit pystyn tää päällä seisomaankin, mutta ku tulee mannekeeratessa niin kauhee HIKIHIKIHIKI!

Lanka 290g itsevärjättyä Nallea, puhtaanvalkoista ja luonnonvalkoista samassa värjäyserässä. Ja jos raitaefektiä ei pätkärääkkäyksellä muuten olisi tarpeeksi, raidoitin hartiat ja haarukset 6krs per väri. Haalari neulottu 3,5 puikoilla ylhäältä alas yhtenä kappaleena, silmukoiden laskemiseen käytin aivan mainiota valmista raglangeneraattoria!

Sit mä sain tällasen tunikan ja säärystimet, tunikassakin kyllä tulee HIKIHIKIHIKI! Mutta kyl mä muuten tykkään. Erityisesti ku saan ite kiskoo säärystimiä jalkoihin.

Lanka 190g JärboGarnin Mellanraggia puikoilla 3,5. Tunika superhelppo yhden kappaleen ylösalasneule tämän ohjeen mukaan (löytyy Maxi Top / Dressinä Ravelrystäkin).

Tää on mun. Ja takapuoli on iso, tiedän.

325g Novitan Biancaa kahta eri väriä raidoitettuna 6krs per väri (ihan kuin toistaisin itseäi joissain asioissa?) puikoilla 6. Yllättäen alhaalta ylös. Ohje Novitan syysnumerossa, jossa se oli tehty Puro-langasta. Ärsyttävä malli, sillä siihen jäi koukkuun! Kyl mä kohta jatkan tota tärkeempää neuletta / menen nukkumaan / siivoan, kunhan viel kerros. Tai kaks. Tai tää väriraita. Toisaalta tuli sitten valmiiksi nopeasti.

Tää KYHäelmä tuli lopulta valmiiksi, vain 4kk määräajan (tai sen yrityksen) jälkeen, Shawl Collar Vest. Lankana 435g Novitan Sofiaa (66 % akryyli, 25 % puuvilla, 9 % viskoosi). Puikot 5,5. Mitäänsanomaton kuva, mutta siippa vaan ei onnistunut ottamaan yhtään ainutta kuvaa etupuolelta ilman, että näyttäisin olevani 5.llä kuulla raskaana. Jota en siis ole.

Innostuin eilen kasvattamaan tällaisia kukkia. Sytykeruusuja kananmunankennoista ja kynttilänjämistä. Meillä kun varaava takka lämmitetään päivittäin jo näin syksyllä, ja nyt alkaa tympiä jokailtainen syttymistaistelu. Pahimmillaan koivuntuohta ei ole ollut saatavilla, hesarinpuolikas on jo palanut loppuun iloisella roihulla ja päistään mustuneet klapit lällättävät sytyttäjälle 6-0 voittoaan. Ilkkukaapas nyt, kun tää muija ottaa tällaiset hiukan stydimmät aseet käyttöön! Idea ja ohjeet Risulinnun blogista.